Wieś, gdzie mieszkała Mama jako dziewczynka, która poszła na studia i wyjechała do miasta. Założyła rodzinę i mieszkała niedaleko w malutkim miasteczku. Przyjazd tutaj kojarzy mi się z latem i szkolnymi wakacjami, z wykopkami, z sianem od którego kichałam, i słomy, której nigdy nie wiązałam. Lubiłam zbierać ziemniaki i sadzić szkółkę leśną.

Śladami wspomnień tu dziś spacerowałam. To jest pozostałość poniemieckiego gospodarstwa przydzielone moim przodkom przywiezionych na ziemie polskie z Ukrainy. Mieszkał tu brat mojej mamy, którego już nie ma wśród nas od 2011. Mieszkali tu Rodzice Mamy i brat Dziadka wołany przez nas Stryjkiem.

słuchaj oglądając:

Przy domu rozciąga się zalesiony teren, który obserwuję jak rośnie i gęstnieje z latami. Spacerowałam po dębowym poszyciu jak po miękkim dywanie, o poranku, kiedy rosa moczyła moje buty.

Przy domu znajduje się wiele akcentów, które mówią mi, że jeszcze wiejski klimatu panuje, pomimo nowych już okien w domu, zainstalowanemu ogrzewaniu, które już nie idzie z piecy kaflowych, a stoją w pokojach by pamiętać czas… kiedy był Dziadek i Babcia, a obok Stryjko i Stryjanka.

