‚…Mów do mnie jeszcze,
za taką rozmową tęskniłem lata
każde twoje słowo
słodkie w mym sercu wywołuje dreszcze
-mów do mnie jeszcze.
 
Mów do mnie jeszcze
ludzie nas nie słyszą,
słowa twe dziwnie poją i kołyszą,
jak kwiatem, każdym słowem twym się pieszczę
-mów do mnie jeszcze…’

/Kazimierz Przerwa-Tetmajer 1894/

Idąc życiem staram się pamiętać by nie gubić chwil, które tak szybko przemijają. W tym roku miałam szczęście zobaczyć muchomora, ja naprawdę się cieszyłam na jego widok. Zrobiłam zdjęcie, które daje mi bardzo dużo radości. Te drobiazgi jak igiełka, sucha trawka wplatająca się w poszycie leśne stanowiące urok wyczekiwanej jesieni.

‚Niech się wszystko odnowi, odmieni….
O jesieni, jesieni, jesieni …..
Niech się nocą do głębi przeźrocza
nowe gwiazdy urodzą czy stoczą,
niech się spełni, co się nie odstanie…’/K.Iłłakowiczówna/

img_5883_fotor

‚Nic nie mam
Zdmuchnęła mnie ta jesień całkiem
Nawet nie wiem
Jak tam sprawy z lasem,
Rano wstaję, poemat chwalę
Biorę się za słowa, jak za chleb
Rzeczywiście, tak jak księżyc
Ludzie znają mnie tylko z jednej
Jesiennej strony…’ /J.Harasymowicz/

Rozełkała się jesień łzami dżdżu mętnemi,
W mgle zdrętwienia śpią mroczne, zasępione łany…
Ucichło we mnie wszystko, padło w mrok podziemi.
Drzwi, co w świat czucia wiodą, głucho się zawarły,
Jestem jak serce gwiazdy wystygłej, umarłej,
Gdzieś dawno przed tysiącem wieków zapomnianej.”/L.Staff/

