Jechałam w północy na południe Polski. Trasę wyznaczał mi GPS, a żeby nie jechać wciąż główną 11, czasem zjeżdżałam na mniejsze drogi. Tak też wypatrzyłam żółte ogrodzenie a potem dość spory obszar zieleni i pośród gałęzi dopatrzyĶalm się budynku. Lubię takie miejsca więc nie omieszkałam zjechać na pobliski parking.

 

IMG_4192_Fotor

W bezpośredniej bliskości dziedzińca folwarcznego znajduje się brama z fragmentami murowanego ogrodzenia, od której prowadzi droga dojazdowa do pałacu i dwóch oficyn od strony zachodniej.

.

Miałam poczucie, że znajduję się na ogrodzonym terenie, ale jednak było swobodne wejście na teren parku od strony kaplicy, która też należała do właściciela pałacu.

.

link do pałacu w Słomowie:

Elewacja frontowa z cztero-kolumnowym korynckim portykiem dekorowanym ceramicznymi ozdobami na fasadach, od strony ogrodu kamienne wazony na wysokich postumentach, pałac otoczony balustradą.

 

Wnętrze, nie zawsze i nie każdemu uda się wejść do środka. Te zdjęcia należą do Addic7ed Empire.

Prawdziwe piękno kryje się w pałacu, zachowała się drewniana balustrada, misternie zdobiona motywem winorośli. Piękne są ozdobne drzwi prowadzące do poszczególnych pomieszczeń oraz detale w klamek.

Obiekt wykorzystywany był od końca XX wieku jako wielorodzinny budynek mieszkalny, co bez wątpienia daje o sobie znać podczas oglądania tych zdjęć.

.

Pałac został zbudowany w 1904-1906 r. w stylu klasycyzmu francuskiego dla właściciela Słomowa Jana Turno. Obok znajdują się budynek oficyny wraz z budynkami gospodarczymi stojącymi przy dziedzińcu folwarcznym.

IMG_4200_Fotor

.

IMG_4199_Fotor

.

 

 

